فرهنگنامه کودکان و نوجوانان – جلد هشتم

پدید آورنده: شورای کتاب کودک

زیر نظر: توران میرهادی (خمارلو) و ایران گرگین

ناشر: شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان (سهامی عام)

صفحه آرایی: مجید بلوچ و نوید بلوچ

نقشه ها: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب

چاپ اول: 1381

شابک: 7 – 08 – 6356 – 964

شابک (دوره): 1 – 00 – 6356 – 964

جلد هشتم فرهنگنامه، که اکنون پیش روی شماست، حاوی آخرین مقاله های حرف پ است که با مقالۀ پرو آغاز می شود و با مقالۀ پیوند خاتمه می یابد. این جلد دارای 99 مقاله،20 ارجاع، 291 تصویر،10 نقشه، و30 نمودار و جدول است.مقاله های بلند این جلد در رشته های گوناگون عبارتند از: پروانه ها، پزشکی، پژوهش، پستانداران، پست، پسته، پنبه، پوشاک، پهلوی ( آثار، خط و زبان)، پهلوی ( سلسله)، و پیش از تاریخ. 23 مقاله در این جلد به ایران اختصاص دارد، و در مقاله های عمومی کوشش شده است که با استفاده از عکسها و تصویرهایی ازایران، آگاهیهای مقاله با ایران پیوند بیشتری یابد.

در زمان تهیۀ این جلد، گروه ترویج فرهنگنامه دست به تجربه های جدیدی زد و با تشکیل چند کارگاه پژوهشی برای نوجوانان، اهمیت فرهنگنامه و کتابهای مرجع را به عنوان محور پژوهشهای دانش آموزی نشان داد. گروهی از ویراستاران ارشد نیز به پژوهش در مورد زبان به کار رفته در تألیف فرهنگنامه پرداختند و در جستجوی پاسخ برآمدند که آیا متن فرهنگنامه به مرور دشوارتر شده است یا خیر. گروه دوستداران نیز طرح اهدای فرهنگنامه به مدرسه های سراسر کشور را تهیه کردند و پی گرفتند. به این ترتیب فرهنگنامه، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، به کتابخانۀ بسیاری از مدارس در شهرهای گوناگون کشور راه یافت…

دانلود فهرست مدخل های جلد هشتم فرهنگنامه

Vol8 جلد هشتم فرهنگنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.