فرهنگنامه کودکان و نوجوانان – جلد سیزدهم

پدید آورنده: شورای کتاب کودک

زیر نظر: توران میرهادی (خمارلو) و ایران گرگین

ناشر: شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان (سهامی عام)

صفحه آرایی: مجید بلوچ و نوید بلوچ

نقشه ها: امیر صفا خطیب زاده

چاپ اول: 1389

شابک: 3 – 13 – 6356 – 964

شابک (دوره): 1 – 00 – 6356 – 964

جلد سیزده به حرف خ اختصاص دارد و حاوی 151 مقاله، 18 ارجاع، 346 تصویر و 19 نقشه است. در این جلد بزرگانی چون امام خمینی (ره)، خوارزمی و خیام معرفی می شوند. مقاله های خراسان، خلیج فارس و خوزستان در حوزۀ جغرافیا، خانواده و خویشاوندی، خط و خواندن، خواب و خواب دیدن در زمینه های علوم اجتماعی و همچنین خانه های ایران و خداپرستی از دیگر مقاله های بلند این جلد هستند. جلد سیزده زمانی به حوزۀ آماده سازی و چاپ سپرده می شود که فعالیت فرهنگنامه برای تهیۀ سایر جلدها بسیار گسترده شده است و با پیوستن بیش از 250 نفر داوطلب در طی سالها به این کار سنگین و مداوم علمی، امکان تألیف و تدوین چهار جلد به طور همزمان پدید آمده است.

راهنمایی بی دریغ استادان دانشگاهها و متخصصان رشته های گوناگون همواره پشتیبانمان بوده و این حمایت همچنان ادامه دارد. حمایت مالی گروهی از فرهیختگان و علاقه مندان به نسل جوان، زبان فارسی و فرهنگ و تمدن سرزمین ایران نیز با شیوه های گوناگون به ادامۀ پیشرفت کار تألیف، تدوین، آماده سازی و انتشار این کتاب مرجع یاری می رساند.

تلاش مداوم گروه ترویج فرهنگنامه برای معرفی این اثر به خانواده ها و مخاطبان کودک و نوجوان با حضور در مدارس، کتابخانه های عمومی و نمایشگاهها نیز سبب آشنایی بیشتر با فرهنگنامه و تمایل به داشتن این اثر و استفاده از آن شده است.

جای آن دارد که در این مختصر از همۀ افراد و نهادهایی که در شکل گرفتن فرهنگنامه و رساندن آن به نسل جوان کشور همکاری و مساعدت می کنند صمیمانه قدردانی شود. شورای کتاب کودک همچنین از همراهی مستمر هیئت مدیرۀ شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه سپاسگزار است.

دانلود فهرست مدخل های جلد سیزدهم فرهنگنامه

Vol13 جلد سیزدهم فرهنگنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.