شب آیین سپاس شورای کتاب کودک ازهمکاران جلد ۲۰ و۲۱ فرهنگنامه کودکان و نوجوانان

ششصد و نود ونهمین شب از سلسله شبهای بخارا اختصاص یافته است به تجلیل از همکاران مجلدات ۲۰ و۲۱که درساعت پنج بعداز ظهر یکشنبه شانزدهم مهرماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.
در این مراسم ضمن تجلیل از همکاران فرهنگنامه خانم نوش آفرین انصاری و آقایان دکتر علی اشرف صادقی ، نصرالله افاضل و علیرضا میرفخرائی سخنرانی خواهند کرد.
فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان در سال 1358 با پیشنهاد توران میرهادی راه‌اندازی شد. انگیزۀ این کار به گفتۀ توران میرهادی، کمبود منابع خواندنی بومی در زمینۀ فرهنگ، هنر و تاریخ ایران و ناکارآمدی منابع ترجمه شده دربارۀ فرهنگ بشری برای کودک و نوجوان ایرانی بود. در این بخش نزدیک 300 نفر در زمینه‌های گوناگون مانند نویسندگی، ویراستاری، مشاوره، واژه‌نگاری، صفحه‌آرایی، و بخش‌‌های پشتیبانی و اداری فعّالیت می‌کنند. مقاله‌ها در 25 گروه موضوعی نوشته و ویرایش می‌شود. تقریباً همۀ نویسندگان، مقاله‌های خود را به صورت رایگان در اختیار فرهنگنامه قرار می‌دهند. مقاله‌های پس از ویرایش نهایی و تصویرگذاری در اختیار شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه قرار می‌گیرد. برای آشنایی دقیق‌تر با آگاهی‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان، کارشناسان و ویراستاران فرهنگنامه از سال 1359 ه.ش، گروهی از کودکان و نوجوانان ده تا شانزده‌ساله را با نام شورای مشورتی، به مشاوره دعوت کردند. تألیف و تدوین فرهنگنامه بر پایۀ الفبایی است و مجموعۀ آن در 25 جلد پیش‌بینی شده است.

خانه اندیشمندان علوم انسانی . خیابان نجات الهی (ویلا). چهارراه ورشو . تالارفردوسی .

#شورای_كتاب_كودک
#توران_میرهادی
#نوش‌آفرین_انصاری
#فرهنگنامه_کودکان_و_نوجوانان
#شب_بخارا

@tooranmirhadi
https://instagram.com/touran_mirhadi_khomarlou

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.