امروز ۱۲ خرداد روز جهانی والدین است، ما مقاله خانواده را از جلد سیزدهم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان برایتان انتخاب کردیم.

خانواده : کهنترین، پایدارترین و مهمترین نهاد اجتماعی است. هر خانواده در اصل از پدر، مادر و فرزندان آنها که با هم پیوند خونی دارند تشکیل می‌شود. این پیوند خونی شامل پدربزرگ و مادربزرگ پدری و مادری، عموها و عمه‌ها و فرزندان آنها، داییها، و خاله‌ها و فرزندان آنها نیز می‌شود و پایه‌های رابطۀ خویشاوندی را می‌سازد. ازدواج سرآغاز شکل گرفتن هر خانوادۀ جدید است.خانواده در تمام مرحله‌های زندگی (کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی) تکیه گاه اصلی یکایک اعضای خود در دشواریهای زندگی و نیز شریک شادمانی آنهاست. نقش و اهمیت خانواده از گذشته‌های دور در جامعۀ انسانی شناخته شده بود. همۀ آیینها و همۀ ادیان توحیدی در تعالیم خود دستورهایی برای حفظ خانواده داده‌اند. امروزه نیز برای حمایت از خانواده قانونهایی در همۀ کشورهای جهان تنظیم شده است. سازمانهای ملی و بین‌المللی نیز برای تقویت خانواده کوشش می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.