به مناسبت 22 اردیبهشت ماه روز جهانی پرستاری ما پاراگراف ابتدایی پرستاری از جلدهفتم فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان را برایتان انتخاب کرده ایم

پرستاری حرفۀ مراقبت از بیماران یا افرادی است که توانایی نگهداری از خود را ندارند. افرادی که این وظیفه زا بر عهده دارند پرستار نامیده می شوند. مجروحان، معلولان، عقب ماندگان ذهنی، بیماران روانی، کودکان و سالمندان از کسانی هستند که به پرستاری نیاز دارند. پرستاران برای حفظ سلامت، پیشگیری و درمان بیماریها و نارساییهای جسمی و روانی افراد جامعه با پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی همکاری می کنند. پرستاران در بخشهای جراحی، مراقبتهای ویژه (ICU)، فوریتهای پزشکی (اورژانس) و همچنین در بعضی بخشها مثل مراقبتهای قلبی (CCU) و دیالیز (تصفیه خون) وظیفۀ سنگینی به عهده دارند.

همچنین می توانید مقاله های دیگری از جلدهای مختلف فرهنگنامه در همین زمینه مطالعه کنید. مانند بهداشت – بيمارستان – بيماري – تامين اجتماعي – پزشکی

توضیح عکس: فلورانس نایتینگل بانوی انگلیسی بنیانگذار پرستاری نوین او در سال ۱۸۵۳ م برای سربازان انگلیسی که در جنگ کریمه مجروح شده بودند یک بیمارستان صحرایی تأسیس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.