گزارش هم اندیشی بهمن ماه
جلسۀ هم اندیشی فرهنگنامۀ کودک و نوجوان با موضوع “نشست داخلی” در روز سه شنبه ۹۸/۱۱/۱۵برگزار شد، در این هم اندیشی ۴۷ نفر از همکاران از ۱۵ گروه تخصصی شرکت داشتند که در دو بخش اجرا شد. در بخش اول:
– گزارش جلدهای ۲۲،۲۱،۲۰،۱۹ ارائه و تقسیم کار هماهنگ‌کنندگان هرجلد مطرح شد .
پس از آن دربارۀ روزآمدسازی و میزان پیشرفت کار گزارش داده شد.
– مسئول تصویر دربارۀ تصاویر فرهنگنامه گفت که به انسجام خوبی دست یافته اند و از اولویت انتخاب تصویر توسط نویسندگان و گروه تخصصی استقبال کرد.
– گروه مهندسی به‌منظور بررسی طرح و ساختار مقاله‌های فرهنگنامه، با انتخاب بیش از ۱۰۰ مقاله از جلد ۱تا۱۷ یک کار پژوهشی انجام داده و به نتایجی نیز دست یافته بودند که در قالب گزارش و پاورپوینت ارائه شد و از دیگر گروه‌هاخواسته شد که درصورت تمایل چنین مطالعه و بازنگری مشابهی داشته باشند.
– درادامه، گزارشی از دو پژوهش انجام شده توسط “کمیته پژوهش و آموزش” ارائه شد، پژوهش اول دربارۀ سختی و آسانی مقاله‌های فرهنگنامه و پژوهش دوم دربارۀ تحلیل محتوای مقالات بود، نتایج به‌دست آمده از این بررسی نیز بیان شد.
– گزارشی دربارۀ سایت فرهنگنامه مطرح و مسئول سایت خواستار توجه و مراجعه روزانه به سایت و همکاری بیشتر دوستان شد.
– مسئول امور مالی فرهنگنامه با ارائۀ گزارش مالی، برآورد مخارج باتوجه به رقم بالای هزینه‌ها و کاهش منابع مالی بر مسئله ” زمان” تأکید داشته و خواستار سرعت بخشیدن به روند کار شدند،
دربخش دوم هم اندیشی به مسایل گروه ها و پرسش و پاسخ پرداخته شد که باتوجه به محدودیت زمان، تنها تعداد معدودی از همکاران توانستند مسایل خود را مطرح کنند و ازاین رو پیشنهاد شد به منظور شنیده شدن نظرات و پیشنهادهای دیگر همکاران جلسۀ مشابهی نیز برگزار شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.