روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ چهارمین جلسۀ کارگاه نویسندگی برگزار شد.
در ابتدای جلسه، خانم فخاری‌نیا راجع به تعریف آموزش و پرورش و انسان نظر داوطلبان را پرسیدند. پس از تبادل نظر، بند اول هر دو مقاله از فرهنگنامه خوانده شد و دربارۀ کوتاهی جملات و کامل بودن( جامع و مانع) تعریف گفت‌و‌گو شد. سپس دو گروه علوم و مهندسی با مقاله مته و علوم انسانی با مقاله هیمالایا هریک جداگانه به کار خود ادامه دادند.
در گروه علوم و مهندسی هشت نفر شرکت داشتند. جلسه به هدایت خانمها پروین فخاری‌نیا و مهین غفاری برگزار شد. هر یک از اعضا مقاله‌های خود را که به شکل تخصصی نوشته بودند، خواندند و همۀ شرکت کنندگان به گفت‌وگو و بحث دربارۀ مقاله‌های خوانده شده پرداختند. همچنین نکته‌های ویرایشی دربارۀ مقاله‌ها گفته شد.
گروه علوم انسانی نیز با هشت شرکت کننده با هدایت خانمها مهشید فهیما و مهسا صدیق تشکیل شد. همۀ اعضای گروه مقاله را نوشته بودند و همگی مقاله‌هایشان را خواندند و گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند. با توجه به کتابچه راهنمای نگارش فرهنگنامه انواع ویرایش توضیح داده شد. با توافق گروه یک مقاله انتخاب و دو بند آن در گروه ویرایش شد.
در آخر جلسه همۀ داوطلبان مقاله‌های خود را تحویل دادند.
این کارگاه از زمستان ۹۷ آغاز شد و بهار ۹۸ پایان یافت و تجربۀ دیگری در امر آموزش علاقمندان و داوطلبان فرهنگنامه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.