نوشته شده توسط خانم پروین فخاری نیا

WhatsApp-Image-2019-02-24-at-11.04.37-AM ادامه آموزش در کارگاه نویسندگی

پس از نخستين جلسۀ كارگاه نويسندگى در ١٩ دى ماه در فرهنگنامه كه گزارش آن در كانال فرهنگنامه آمده است، جلسه دوم و سوم آموزشى در روزهاى3 و17 بهمن ماه برگزار شد. در اين دو جلسه، ٢٣ نفر ازداوطلبان، در دو گروه كارگاهى با بسيارى از نكات كليدى كه لازمۀ نگارش مقاله‌هاى فرهنگنامه است و در كتاب راهنماى نگارش نيز آمده است، بيشتر آشنا شدند و با هدايت ٥ نفر از اعضاى كميته پژوهش و آموزش به مطالعه و جستجو در منابع و مراجع مربوطه، دستيابى به پاسخها، يادداشت بردارى و نگارش مقدماتى بخشهايى از مقاله‌هاى تعيين شده پرداختند.

حاضران در مرحلۀ بعد نوشته‌هاى خود را در جمع خواندند و جمع دربارۀ نوشته‌ها به اظهار نظر پرداخت. اداره‌ كنندگان كارگاه نكته‌ها و تجربه‌هاى گوناگون مقاله نويسى براى نوجوانان را، بر اساس برنامه ريزى قبلى به جمع ارائه كرده و به بحث گذاشتند و با حاضران مراحل رفع اشكالات و شكل گيرى مقاله‌ها را تمرين كردند.

مقالۀ كامل شدۀ هريك از شركت‌كنندگان در جلسۀ چهارم كارگاه در ارديبهشت ماه٩٨، ارائه خواهد شد. در اين فاصله نويسندگان آيندۀ فرهنگنامه به جلسات مرجع‌شناسى دعوت خواهند شد.

با آرزوى توفيق همۀ دوستان در اين كار گروهى كه از نظر بسيارى از شركت‌كنندگان متفاوت، سازنده و شيرين بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.