جلسۀ دورۀ جدید شورای مشورتی در محل کتابخانۀ مرجع فرهنگنامه برگزار شد. برای این دوره حدود ۴۰ نفر از نوجوانان اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد ۲۰ نفر در جلسه اول شرکت کردند. شرکت کنندگان شامل: ۱۰ نفر دانش‌آموز دورۀ ابتدایی، ۴ نفر دورۀ اول دبیرستان و ۶ نفر دورۀ دوم دبیرستان بودند.

IMG_1097-533x400 جلسه دوره جدید شورای مشورتی

ادارۀ جلسه با همکاران فرهنگنامه خانم‌ها پروین فخاری‌نیا و پروین آقائی بود. در این جلسه با برنامه‌ریزی قبلی سه نفر از اعضای قبلی شورای مشورتی خانم ها ماهگل کازری ، مینا امیدی و آقای نیما تبریزی همراه بودند. انتظار می رود همراهی جوانان در برگزاری جلسه‌های شورای مشورتی فضا را شاداب‌تر کند.

بسیاری از نوجوانان این دورۀ شورای مشورتی یا اصلاً با فرهنگنامه آشنایی ندارند و یا بسیاری آن را کم می شناسند. به همین دلیل همکاران برگزارکننده، زمانی را به معرفی فرهنگنامه اختصاص دادند. سپس هر یک از بچه‌ها به ورق زدن جلدی از فرهنگنامه و جستجو در مطالب و عکسهای آن پرداختند.

IMG_1099-533x400 جلسه دوره جدید شورای مشورتی

مدخل‌های ارجاعی نگاه کنید به …. برای مشاوران نوجوان سؤال بود. چند نفر دلیل نداشتن فهرست را پرسیدند. تعدادی از بچه‌ها مقاله‌ها را با عنوان‌هایی از کتاب درسی خود مقایسه کردند، یکی دو نفر تصویر کتاب درسی را در موضوعی خاص گویاتر و واضح تر می دانستند. مشارکت تعدادی از بچه‌ها در پرسش و پاسخ‌ها خوب بود و تعدادی هم در بحث‌ها‌ شرکت‌ نکردند.

اتفاق جالب و بسیار خوب جلسه، حضور سرکار خانم ایران گرگین ،سرویراستار فرهنگنامه، در ابتدای جلسه، میان بچه‌ها بود که از آنها خواستند مقاله ای را در هر جلدی از فرهنگنامه که مایل‌اند انتخاب کنند و بادقت بخوانند و نظرشان را در موردش بنویسند.

IMG_1100-533x400 جلسه دوره جدید شورای مشورتی

اتفاق خوب دیگر، امکان حضور والدین بچه‌ها در یکی از اتاقهای فرهنگنامه بود که آنها نیز با در اختیار داشتن جلدهای فرهنگنامه برای مطالعه به نوبۀ خود با این کتاب و فضای فرهنگنامه آشنا شدند.

دو نفر از مادران که با فرهنگنامه آشنا بودند صحبتی عمومی کردند و پدر یکی از بچه‌ها که با شورا همکاری می‌کند آنان را به بازی دعوت کرد و فضایی متفاوت ایجاد کرد. می‌توان در جلسه‌های بعدی از همکاران گروه ترویج فرهنگنامه نیز برای آشنایی اولیای بچه‌ها و پاسخ سؤالاتشان بهره گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.