فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان _ جلد هفدهم

پدید آورنده: شورای کتاب کودک

زیرنظر: ایران گرگین و دکتر شکوفه شهیدی

ناشر: شرکت تهیه و نشر فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان

مشاور نشر: محمدعلی منصوری

مشاور آماده سازی: طهورا وحدتی

اجرای گرافیکی متن، تصاویر و نقشه ها: گروه تصویر و آماده سازی شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه

چاپ اول: 1396

شابک: 7-17-6356-964-978

شابک (دوره): 1-00-6356-964

جلد هفدهم فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان که اکنون پیش روی شماست دربردارند ۀ بخش پایانی مقاله های حرف س، از سورنا تا سیوطی و حرف ش، از شابیزک تا شیمی فیزیک است. این جلد دارای 269 مقاله، 48 مدخل ارجاعی، 402 تصویر، 18 نقشه و 35 جدول و نمودار است. برخی از مقاله های بلند این جلد عبارت اند از: سونامی، سیستان، سینما، شانه داران، شاهنامه، شعر، شورای کتاب کودک و شیمی. درحدود پنجاه درصد از مقاله های این جلد به ایران اختصاص دارد و کوشش شده است در مقاله های دیگر نیز آگاهیهایی دربارۀ ایران بیاید.

دریغا که در سال 1395خانم میرهادی، بنیان گذار شورای کتاب کودک و فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان، از میان ما رفتند و یکایک ما خلأ بزرگی را در جان خود حس کردیم، ولی با این حال مصمم تر از هر زمان کار سترگ تدوین جلد هفدهم فرهنگنامه را به کمک دو سرویراستار پیش بردیم. در این جلد مقاله های حرف س را خانم ایران گرگین و حرف ش را خانم دکتر شکوفه شهیدی ویرایش کرده اند.

امیدواریم بتوانیم بر سرعت تألیف فرهنگنامه بیفزاییم. در حال حاضر جلدهای هجدهم و نوزدهم با برنامۀ زمان بندی شده در مراحل مختلف تألیف و ویرایش قراردارند. طرح روزآمدسازی جلدهای اول تا یازدهم نیز به خوبی پیش می رود و به زودی شاهد انتشار جلد اول تا پنجم روزآمدشدۀ این مجموعه نیز خواهیم بود. برنامه ریزی برای قرار دادن فرهنگنامه در فضای مجازی بر پایۀ متن روزآمدشده همچنان مطرح است.

شورای کتاب کودک مانند سالهای گذشته با کوشش گروهی بزرگ از همکاران داوطلب و پشتیبانی فرهنگ دوستان، مجموعۀ حامیان و ناشر اثر، شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه، موفق به انتشار جلد هفدهم فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان شده و امیدوار است با توجه مسئولان نسبت به توسعه و گسترش هرچه بیشتر کتابخانه های عمومی و آموزشگاهی، مجموعۀ گرانقدر فرهنگنامه مورد استفادۀ کودکان و نوجوانان، مربیان، کتابداران، مروجان و خانواده ها قرار گیرد.

هیئت مدیرۀ شورا از شورای مدیریت، سرویراستاران، پدیدآورندگان، ویراستاران، همکاران در بخشهای پشتیبانی، مشاوران علمی و فنی، مشاوران نوجوان، یاری دهندگان، حامیان، سازمانها و همۀ کسانی که با درک دشواریهای این کوشش عظیم با صمیمیت و شکیبایی بسیار به ما یاری رسانده و می رسانند، سپاسگزار است.

دانلود فهرست مدخل های جلد هفدهم فرهنگنامه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.