خرداد ماه ۹۱ در جشن پایان سال تحصیلی دانش آموزان ایرانی ساکن امارات، خانم مهوش مهاجری میز ترویج را دایر کردند و گروه بزرگی از حاضران را با فرهنگنامه آشنا کردند که به خرید چند دوره انجامید.

دهم و یازدهم خرداد ماه ۹۱ روز معرفی فرهنگنامه به گروهی از فرهنگیان و فرهنگ دوستان ایرانی ساکن دبی بود.

خانم مهوش مهاجری همکار گروه ریاضیات و عضو تحریریۀ سایت فرهنگنامه در سفر دبی از چند هفته توقف در کشور امارات متحد عربی استفاده کردند و به منظور معرفی فرهنگنامه به مجتمع آموزشی بین المللی توحید در دبی که دانش آموزان ایرانی دارد با مدیر مجتمع آقای منوچهری ملاقات کردند و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را به ایشان معرفی کردند. آقای منوچهری سفارش خرید دو دوره برای مجتمع آموزشی خود را دادند. 

 در ادامۀ صحبتها آقای منوچهری اعلام آمادگی کردند که در آغاز سال تحصیلی برای معرفی فرهنگنامه به صورت وسیعتر همکاری کنند تا ایرانیان ساکن دبی و فرزندان آنها با دسترسی به این مجموعه با هویت خود بیشتر آشنا شوند. آقای منوچهری ،خانم مهاجری را به جشن پایان سال تحصیلی دانشگاههای ایرانی ساکن امارات دعوت کردند تا فرهنگنامه را به گروه بزرگتری معرفی کنند. در این مراسم که در روز ۱۱ خرداد۹۱ برپا بود ، سفیر ایران و رایزن فرهنگی و مسئولان مدارس ایرانی، مدیر بیمارستان ایرانیان، مسئول دانشگاه آزاد ودانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی دبی، شارجه، ابوظبی و العین به همراه خانواده های خود حضور داشتند .

به پیشنهاد آقای منوچهری ،خانم مهاجری با برپایی میز و نمایش دو دوره فرهنگنامه ای که به دبی فرستاده شد توانستند مدعوین را با این مجموعه تا اندازه ای آشنا کنند.آقای دکترپرویز افشار مدیر بیمارستان ایرانیان یک دوره از فرهنگنامه های موجود در مراسم را خریداری کردند و خواستار شدند که درصورت چاپ جلدهای جدید به ایشان اطلاع داده شود.

در این مراسم علاوه بر سفارش خرید چند دوره فرهنگنامه، خانم نفیسه دهگانپور و آقای عبدالقادر فقیهی هریک برای یکی از مناطق محروم ایران، مجموعۀ فرهنگنامه را خریداری کرده و اهدا کردند. این شیوه اشاعۀ فرهنگ یعنی رساندن فرهنگنامه به دست بچه های مناطق محروم، آموختنی است. مردم ما همواره در مورد مسایل معیشتی و نیاز روزمرۀ نیازمندان به کار خیر می پرداختند ولی کتاب رسانی به ویژه کتاب مرجع به کسانی که به آن نیاز دارند و خود قادر به تهیۀ آن نیستند، قابل تحسین و قابل الگو برداری است.

 و نمایش دو دوره فرهنگنامه ای که به دبی فرستاده شد توانستند مدعوین را با این مجموعه تا اندازه ای آشنا کنند.آقای دکتر پرویز افشار مدیر بیمارستان ایرانیان یک دوره از فرهنگنامه های موجود در مراسم را خریداری کردند و خواستار شدند که درصورت چاپ جلدهای جدید به ایشان اطلاع داده شود. در این مراسم علاوه بر سفارش خرید چند دوره فرهنگنامه، خانم نفیسه دهگانپور و آقای عبدالقادر فقیهی هریک برای یکی از مناطق محروم ایران، مجموعۀ فرهنگنامه را خریداری کرده و اهدا کردند. این شیوه اشاعۀ فرهنگ یعنی رساندن فرهنگنامه به دست بچه های مناطق محروم، آموختنی است.

مردم ما همواره در مورد مسایل معیشتی و نیاز روزمرۀ نیازمندان به کار خیر می پرداختند ولی کتاب رسانی به ویژه کتاب مرجع به کسانی که به آن نیاز دارند و خود قادر به تهیۀ آن نیستند، قابل تحسین و قابل الگو برداری است.

 همچنین فعالیت خود انگیختۀ خانم مهاجری برای معرفی فرهنگنامه، براساس این باور که داشتن فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان برای هر دانش آموز، مربی و خانوادۀ ایرانی واجب است، می تواند الگوی خوبی باشد برای هرکدام از ما که این باور را داریم الگوی خوبی باشد.

خانمها سروناز هشترودی و نفیسه دهگانپور و آقای منوچهری در این فعالیت که سبب آشنایی گروهی از ایرانیان مقیم دبی با فرهنگنامه شد، نقش مهمی داشتند که قابل تقدیر است.

در روز ۲۵ اسفند ۹۰ نیز گروه ترویج فرهنگنامه در مراسم جشن پایان سال همکاران سیستم، در سالن رازی تهران شرکت داشت. خانم فرزانه عرفانیان مسئول گروه ترویج، در این مراسم، فرهنگنامه را به حدود هزار نفر از مدعوین که از گروه شرکتهای همکاران سیستم از شهرهای مختلف بودند، معرفی کردند. پس از این آشنایی و دیدن و تورق فرهنگنامه ها در نمایشگاه مراسم، حاضران ۲۳ دوره فرهنگنامه خریداری کردند و ۱۰ دوره از این مجموعه نیز برای اهدا به مدارس محروم شهرستانها و روستاها خریداری شد.

فعالیت کار خیر در زمینۀ فرهنگ و کتاب رسانی به نیازمندان آن نیز براساس همان باور صورت گرفت که فرزندان این سرزمین باید به فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان دسترسی داشته باشند. مراسم روز ۲۵ اسفند ۹۰ نیز به دعوت خانم مهوش مهاجری صورت گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.