مریم رسالت

 هماهنگ کنندۀ گروه آموزش و پرورش فرهنگنامه

 و دبیر انجمن پژوهشهای آموزشی پویا

 مریم رسالت یکی از همکاران فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان، نظر خود را دربارۀ ضرورتهای زمان و شکل گیری فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان و راز ماندگاری این فعالیت می گوید:

 تحولات فرهنگی و اجتماعی ونیز یافته های علمی جدید وسرعت انتقال داده ها و فن آوری اطلاعات جهان امروز ، فرد را بر آن می دارد تا برای همگامی با کاروان پر شتاب فرهنگ جهانی در مسیر تحولات از تلاشی بی وقفه بهره گیرد. لذا با تکیه بر شناخت شرایط خاص باید فرصتها و ضرورتها را در ابعاد فرهنگی و اجتماعی لحاظ وتحلیل ونحوۀ مواجهه با آن را تعیین کرد. بی شک انجام یک فعالیت اجتماعی هدفمند در طی پروسه ای زمان بر و نفس گیر شکل خواهد گرفت بویژه آنکه حوزۀ عمل، فرهنگ وادبیات آنهم کودک ونوجوان باشد که مستلزم ارتباط گیری صحیح در سطحی وسیع با این نسل است . مضاف براینکه جوانی جمعیت در ایران بالقوه سرمایۀ ارزشمندیست وتقویت و بالندگی این نیروی عظیم روبه رشد وتنومند ساختن نهال نازک جوانی، عرق جبین وکدیمین می خواهد. چرا که با پیشرفت تکنولوژی و در اختیار داشتن سریع اطلاعات از طریق اینترنت تمایل چندانی به کتاب و کتابخوانی نیست. 

خوشبختانه اندیشمندان وفرهیختگان راستین علم وادب که دلشان برای سرزمین کهنسال ایران می تپد و عشق و ایمانشان در گرو اعتلای این آب و خاک است ، ایثارگری را دست مایه وبضاعت راه ساخته و کمر همت بسته ورایحۀ خوش گلستان ادب و فرهنگ را در فضای یکرنگی پراکندند.

ایده تدوین و شکل گیری فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای آگاهی و دانش نسل جوان، خود نشأت گرفته از خرد و اندیشه بیدار سرکار خانم میرهادی بود و استقبال و ترغیب و حمایت ایشان از صاحب نظران و متخصصان کلیه علوم، منجر به بهره مندی از خرد جمعی متخصصان و علاقمندان شد و با تداوم، همدلی وهمفکری دست اندرکاران، فرهنگنامه کودکان ونوجوانان شکل گرفت.

باشد که درپناه این یکرنگی، صداقت و تعامل اندیشه و با عنایت پروردگار و طول عمر سرکار خانم میرهادی وهمۀ همکاران و دست اندرکاران فرهنگنامه شاهد چاپ آخرین جلد این مجموعه فرهنگی وپرارزش باشیم . یادمان باشد درسایۀاین تعامل و همکاریست که تکامل می یابیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.