روز درختکاری، ۱۵ اسفند، بهانه ای شد تا کودکان و نوجوانان عضو خانه کتابدار به اتفاق والدین خود جمع شوند و با کمک همکاران فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، دربارۀ درخت و درختکاری گفتگو کنند.

خانم مهین غفاری از گروه محیط زیست و جغرافیای ایران و خانم فرزانه عرفانیان، هماهنگ کننده گروه ترویج فرهنگنامه، روز ۱۳ اسفند در خانه کتابدار حضور یافتند تا به مناسبت نزدیک شدن روز درختکاری و هفتۀ منابع طبیعی، در این زمینه با اعضای نوجوان خانه کتابدار، برنامه ای مشترک داشته باشند.

در این روز نخست خانم آذین اقلیدس عضو گروه ترویج فرهنگنامه و ترویج خواندن خانه کتابدار نوجوانان را با گفتن قصه هایی، با آئینهای شب چله، تغییر فصل و دگرگونی طبیعت آشنا کردند.

سپس خانم غفاری به کمک خانم عرفانیان با اشاره به مقاله های متنوع فرهنگنامه، دربارۀ گیاهان، مثل مقاله های درختان و گلهای گوناگون و همچنین مقاله های باغبانی، جنگل و آبخیز حاضران را با کاربرد درختان آشنا کردند و دربارۀ فعل و انفعالهایی که درخت در روی زمین و زیرزمین انجام می دهد و نقش آن در زندگی و حیات انسان و جانداران دیگر، صحبت کردند.

صحبتها با پرسش و پاسخ و با مشارکت کودکان و نوجوانان انجام گرفت. سپس اشعاری از شاعران مشهور، عباس یمینی شریف و حسین منزوی در وصف و ستایش درخت خوانده شد.

در پایان گیاهی در گلدان کاشته شد تا سهم همۀ حاضران، نسبت به منابع طبیعی به صورت نمادین ادا شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.