فرهنگنامه کودکان و نوجوانان – جلد نهم

پدید آورنده: شورای کتاب کودک

زیر نظر: توران میرهادی (خمارلو) و ایران گرگین

ناشر: شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان (سهامی عام)

صفحه آرایی: مجید بلوچ و نوید بلوچ

نقشه ها: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب

چاپ اول: 1383

شابک: 5 – 09 – 6356 – 964

شابک (دوره): 1 – 00 – 6356 – 964

جلد نهم فرهنگنامه، که اکنون پیش روی شماست، حاوی بخش بزرگی از مقاله های حرف ت است که با مقالۀ تئاتر آغاز می شود و با مقالۀ تله پاتی خاتمه می یابد. این جلد دارای215 مقاله، 41 ارجاع، 453 تصویر، 19 نقشه و 41 نمودار و جدول است. مقاله های بلند این جلد در رشته های گوناگون عبارتند از: تئاتر، تابش، تاریخ و تاریخ نگاری، تخت جمشید، تصوف، تصویرگری، تقویم،تکامل، تلسکوپ، تلمبه، و تلویزیون. 41 مقاله به ایران اختصاص داده شده است، و در مقاله های عمومی دیگر نیز کوشش شده است با استفاده از عکسها و تصویرهایی از ایران، آگاهیهای مقاله با ایران پیوند بیشتر بیابد…

… بار اصلی کار مشترک تدوین فرهنگنامه همچنان بردوش گروه بزرگی از مشتاقان داوطلب و همراهان همدل استوار است. تصمیم به تدوین چهارجلد به صورت هم زمان، هم از نظر نیاز فرهنگی نسل جوان کشور درست بود، و هم منجر به گسترش سازمان فرهنگنامه شد، اما شورای کتاب کودک را با مشکلات جدی مالی رو به رو کرد و کوشش برای جلب منابع مورد نیاز به صورت مهمترین اولویت درآمد. گروه دوستداران فرهنگنامه و تشکلی که به نام خانوادۀ فرهنگنامه پدید آمد و نیز تعداد دیگری از سازمانها و افراد از داخل و خارج کشور نیازهای مالی فرهنگنامه را برآورده ساخته اند، که از یکایک آنان سپاسگزاری می شود.

دانلود فهرست مدخل های جلد نهم فرهنگنامه

Vol9 جلد نهم فرهنگنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.