عقاب

عُقاب نام گروهی از پرندگان شکاری بزرگ از راستۀ شاهین‌سانان و خانوادۀ (تیرۀ) باز، عقاب و لاشخور است. عقابها در سراسر جهان به‌جز جنوبگان وجود دارند. تاکنون حدود 74 گونه عقاب شناسایی شده ‌است که 12 گونه از جنس آکویلا هستند و آنها را عقابهای حقیقی می‌‌نامند. در ایران، 9 گونه عقاب زندگی می‌کنند؛ 6 گونه از عقابهای حقیقی هستند به ‌نامهای عقاب ‌طلایی، عقاب ‌شاهی (شاهباز)، عقاب‌ جنگلی (خالدار کوچک)، عقاب ‌تالابی (خالدار بزرگ)، عقاب‌ دشتی (خاکی) و عقاب صحرایی (استپی) و سه گونۀ دیگر عقاب پَرپا، عقاب دو برادر و عقاب دریایی دُم سفید نام دارند.

علوفه

عُلوفه به گروهی از گیاهان علفی می‌گویند که به‌عنوان خوراک به دامها می‌دهند. این گیاهان را گیاهان علوفه‌ای می‌نامند. بیشتر گیاهان علوفه‌ای جزو دو تیرۀ گندمیان و نخود هستند. علوفه هم به‌صورت تازه و هم خشک و انبارده (سیلو) مصرف می‌شود. شبدر، یونجه، جو دوسر، چاودار، جاروی رشتی (سُرگوم) و ذرت علوفه‌ای از مهم‌ترین گیاهان علوفه‌ای هستند. شاخ و برگ و دیگر بخشهای خوراکی گیاهان چوبی نیز برای تهیۀ علوفه به کار می‌رود.

عَروسَک پشت پرده

عَروسَک پشت پرده (کاکُنه، کاکِنَج) گياهى است بوته‌ای، يک‌ساله تا سه‌ساله، بومی شرق و جنوب آسیا و جنوب اروپا. در ايران، اين گياه در شمال، شمال‌ غربی و مرکز، همچنین در اطراف تهران ديده مى‌شود. عروسک پشت‌ پرده کاربرد دارویی و زینتی دارد.

عروس دریایی

عروس ‌دریایی جانوری است آبزی، بی‌مهره و از شاخۀ مرجانیان (گزنده‌تباران) که در همه دریاها و اقیانوسهای جهان از سطح آب تا ژرفای آن وجود دارد. تاکنون حدود 300 1 تا 800 1 گونه عروس دریایی شناسایی شده است. عروس دریایی از کهن‌ترین آبزیان جهان است و از حدود 700 میلیون سال پیش در دریاها و اقیانوسها می‌زیسته ‌است.